Hilton Hotel heeft een robotconcierge die graag helpt

Voor een high-tech hotel ervaring hoef je tegenwoordig niet meer naar Japan.
Het befaamde Hilton Hotels heeft nu ook een robotconcierge in dienst.

De robot, genaamd Connie, vervangt geen bestaand personeel maar wordt ingezet om bezoekers van informatie te voorzien met betrekking tot hotelvoorzieningen, lokale eetgelegenheden, attracties en meer.

De robot maakt gebruik van IBM’s Artificiele Intelligentie computer, Watson.
Watson’s dialoog, spraak naar tekst en tekst naar spraak software zorgen ervoor dat de robot op een zo natuurlijk mogelijke manier met de bezoekers kan communiceren.

De robot leert door interactie. Hoe meer ze met de klanten communiceert des te beter haar adviezen zullen worden.

“We zijn er op gericht om de hele reiservaring slimmer, makkelijker en leuker voor de gasten te maken “, zegt Jonathan Wilson, Hilton Worldwide’s vice-president van productinnovatie.

“Door gebruik te maken van innovatieve partners zoals IBM Watson, laten we onze gasten versteld staan op de meest onvoorspelbare manieren.”

Rob High, vice president en chief technology officer van IBM Watson, zei: “Watson helpt Connie te begrijpen en op een natuurlijke wijze te antwoordennaar de behoeften en belangen van de hotelgasten van Hilton – en dat is een bijzonder krachtige ervaring in een horeca omgeving, waar het kan leiden tot een verdergaande betrokkenheid van de gasten. ”

Als je interresse hebt om Connie zelf te ontmoeten dan kun je haar een bezoekje brengen in het Hilton McLean in Virginia Verenigde Staten.